• Live chat
  • Facebook
  • Google Plus
  • rss

Meg lehet akadályozni a hackereket az önjáró autók feltörésében?

×
×
Megjelent: 2017.07.11 Vissza

Az FBI, az amerikai Közlekedési Minisztérium és az amerikai Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Igazgatóság becslései szerint 2020-ra az autók 75 százaléka internetre csatlakozik majd.

aEz az összeköttetés lehetővé teszi a vezetők számára az életmentő biztonsági jellemzők megragadását, és az önjáró autók valósággá válását. De ez a gépkocsit is kiteszi a rosszindulatú hackerek támadásainak.

Egyelőre még nem volt rosszindulatú támadás a csatlakoztatott autók ellen. Az izraeli Karamba Security nevű startup így is akarja ezt tartani. A Karamba 12 millió dollárt gyűjtött Series B finanszírozási fordulóban a vállalat meglévő befektetőitől, a Fontinalis Partnerstől amely Bill Ford mobilitást elősegítő alapja, valamint az YL Venturestől, a cégtől, amely támogatja az izraeli startupokat akiknek célja az üzleti növekedés az USA-ban.

A DoclerNet a kezdetek óta kiemelt fontossággal kezeli szerverei és a szerverein tárolt adatok biztonságát, így mindig a lehető legerősebb védelmet nyújtja ügyfeleinek!

A Karamba új befektetőket is felvett a B sorozatba, köztük a Paladin Capital Group, a Liberty Mutual Strategic Ventures, a Presidio Ventures és az Asgent.

A Paladin ügyvezető igazgatója, Chris Inglis, aki korábban a Nemzetbiztonsági Ügynökség igazgatóhelyettese és ügyvezető igazgatója volt, azt mondta: "Nagyon pozitív átalakulási folyamatokat köszönhetünk a technológiának. Gondoljunk azokra a dolgokra, amelyeket az önvezérlésű autók fognak megvalósítani! De a biztonságot a kezdetektől be kell építenünk, nem pedig csak utólagosan.”

A Karamba szoftverét beépítették a gépkocsiba, így megakadályozhatják a beágyazott rendszer feltörését, magyarázta a cég társalapítója és elnöke, David Barzilai.

Pontosabban a jármű ECU-jaiba épül, amelyek apró számítógépek, különböző funkciókat szabályoznak az autó belsejében, a fékektől a navigáción át a fedélzeti szórakoztató rendszerekig. A Karamba szoftver zárolja az ECU gyári beállításait, megakadályozva az ilyen beállításoktól eltérő programok végrehajtását.

Barzilai elmondta, hogy a vállalat körülbelül három éven belül három finanszírozási fordulót bocsátott ki, így a mai napig 17 millió dollárra emelte az össztőke összegét. A vállalat néhány pénzügyi támogatást arra fog használni, hogy irodákat állítson fel Michiganben, a főbb amerikai autógyártók közelében, de a legnagyobb része a járművek bérbeadására, folyamatos kutatásra, fejlesztésre és teljesítményvizsgálatra fordul majd.

A biztonsági kutatók máris számtalan módot mutattak be a járművekben lévő alkalmazások és rendszerek kihasználására a vezetők és az autók viselkedését befolyásolva.

A Fiat Chrysler Jeep Cherokee-ját kellett visszahívni, miután Charlie Miller és Chris Valasek bemutatták az autóik sebezhetőségét. És a Tesla-nak fontos biztonsági frissítéseket kellett kiadnia, miután a Tencent biztonsági kutatói megmutatták, hogyan lehet kihasználni a Wi-Fi-t a Tesla S-ben, hogy távolról aktiválják az autó fékjeit, miközben az autó még mozgásban van. De egy tömeges támadás, Barzilai reméli, nem fog megtörténni.

https://techcrunch.com/2017/05/16/to-stop-hackers-from-invading-self-driving-cars-karamba-security-raises-12-million/