• Live chat
  • Facebook
  • Google Plus
  • rss

Az IBM újradefiniálná az e-mailezést

×
×
Megjelent: 2016.04.07 Vissza

A Microsoft és az IBM közötti csaták az e-mail területén a kilencvenes éveket követően elcsendesültek: bár az IBM jó volt a kollaborációban, a Microsoft az Exchange segítségével máig tartó dominanciára tett szert. A Nagy Kék azonban mintha ismét a frontvonalra készülne...

Beszéljünk röviden arról, miért is nehéz az e-mail piacát komolyabban megmozgatni. Minden vállalatnak megvan a maga bevált rendszere, a migráció pedig mindig problémás. Gyakorlatilag nem létezik olyan migráció, ami gond nélkül lezajlana, olyan ez, mintha az egész székházat kellene elköltöztetni: csak akkor lépi meg bárki is, ha nagyon nagy szükség mutatkozik rá.

A szükség, az igény általában a felhasználói oldalról jön, ha tehát valaki komolyabb sikert akar elérni ezen a piacon, felhasználó-központú terméket kell készítenie. Olyan, amit nem a cégek IT-seit, vezérigazgatói akarnak bevezetni, hanem amit a dolgozók is kikövetelnek maguknak, mert annyira megkönnyíti munkájukat.

A Microsoft a '90-es években jó volt ebben, mára azonban elkényelmesedett. Sok részpiacon veszített területet, mert elfelejtették, hogy a felhasználókat hogyan kell kiszolgálni – a Windows néhány botrányosan rossz kiadása nem tett jót nekik, az Internet Explorer nevetség tárgyává vált más böngészők mellett, az okoseszközök esetében is elvéreztek az egyeduralomért folyó harcban – sőt, eleve későn eszméltek rá, hogy az Apple, a Google vagy éppen az Amazon egyes területeken már messze maga mögött hagyta őket.

De hogy jön ide az IBM?

Most ők is szeretnének kihasítani egy szeletkét a Microsoft-birodalomból, első lépésként így felvásárolták a Verse nevű céget.

A Verse terméke újító és felhasználó-központú. Ahelyett, hogy elsősorban a beérkezés ideje szerint rendezné a leveleket, a fontosság szerint rangsorol, sok folyamatot intelligens rendszere segítségével automatizál – a végső cél egy olyan termék, amely szinte megírja a levelet a felhasználó helyett, és nem csak a helyesírást ellenőrzi, az elgépeléseket javítja, de még arra is odafigyel, hogy a szöveg hangvétele megfelelő-e.

A szakértők szerint a Verse minden tekintetben képes volna arra, hogy az Exchange helyébe lépjen – a probléma elsősorban a marketinggel van. Értelemszerűen felhasználó-orientált terméket a felhasználóknak ismerniük is kellene ahhoz, hogy igény támadjon bennük a használatára, az IBM azonban ezen a téren nem túlságosan erős. Az Apple segítséget nyújthat nekik, a Microsoft azonban mostanra igen tudatos marketingtevékenységet folytat a felhasználók megnyerésére, nem lesz tehát könnyű dolguk.

Az IBM technológiai téren igen sokat fejlődött az elmúlt években, megtanulták, hogyan készítsenek olyan terméket, amellyel legyőzhetnék a Microsoftot, eközben azonban ők egy másik téren lustultak el. Mindez pedig azt jelenti, hogy a Verse, miközben ténylegesen forradalmasíthatná az e-mailezést, talán hamvába hal egészen egyszerűen azért, mert a Nagy Kék fejesei nem becsülték eléggé a marketing erejét.

Forrás: http://www.cio.com/article/3030567/email/can-ibm-redefine-the-future-of-email.html