• Live chat
  • Facebook
  • Google Plus
  • rss

Webshopod sikerében kulcsszerepe van a hoszting partnernek

×
×
Megjelent: 2018.10.16 Vissza

Webshopod sikerében kulcsszerepe van a hoszting partnernek

A GKI friss felmérése szerint a hazai online kiskereskedelem forgalma az első félévben megközelítette a 180 milliárd forintos forgalmat, a piac pedig -- bár lassuló ütemben -- töretlenül nő. Mindez részben annak köszönhető, hogy egyre több hazai vállalkozás kínálja termékeit az interneten, hiszen egy webshop elindítása és fenntartása a hagyományos boltok üzemeltetéséhez képest töredék összegbe kerül. A jövedelmező e-kereskedelemnek ugyanakkor a megfelelő termékválaszték, pozicionálás és marketing mellett ugyanúgy alapfeltétele a megfelelő hoszting háttér. Erre azonban a tapasztalatok szerint kevés kezdő vállalkozás fordít kellő figyelmet, pedig a webáruház elhelyezése kapcsán rosszul meghozott döntés később számos ponton hathat negatívan az üzletre, bevételre. Bizonytalan technikai háttérrel vásárlókat, ezzel pedig végeredményben profitot veszíthet a vállalat.

Az online vásárlók nem szeretnek várakozni és hacsak nem teljesen egyedi termékeket árul a webáruház, pillanatok alatt továbblépnek a konkurenciához, ha az oldal akadozik, gyakran elérhetetlen, ha a vásárlási folyamat többször megszakad, vagy éppenséggel csak túlontúl lassú a rendszer.

Akadozik a weboldal? A Google is hátrébb sorol!

A leállásokat, hibákat nem csak a vásárlók, hanem a weboldalakat, webáruházat feltérképező algoritmusok, robotok sem szeretik. Ilyen például a Google weboldalakat rangsoroló analízise is, mely a gyakori bakik hatására a keresőben hátrébb sorolhatja azt a webhelyet, mely részben vagy egészében gyakorta elérhetetlen. Egy olyan, erőteljesen a SEO-ra támaszkodó oldalnál, ahol termékeket is lehet vásárolni, ez különösen nagy veszteséget okozhat.

Éppen ezért már egy induló, szárnyait bontogató webáruház felépítése, majd későbbi működtetése, vagyis a hoszting háttér kiválasztása során érdemes mérlegelni a következőket:

  • Magas SLA vagy rendelkezésre állás. Érdemes olyan hosztingszolgáltatót keresni, mely kellően nagy hálózati kapacitással rendelkezik. Mind az internetelérés, mind pedig az üzemeltetés egyéb paramétereit (pl. áramellátás) illetően kritérium a redundancia, valamint a magas (99% feletti) rendelkezésre állás.
  • 24/7 ügyfélszolgálat állás. A jó hosztingszolgáltató esetében a szakértelem és a gyors reagálás alapvető tulajdonság. Ezért olyan szolgáltatót érdemes választani a webáruház elhelyezésére és üzemeltetésére, ahol a szakemberek azonnal foglalkoznak minden felmerülő problémával, hibával, és a lehető leghamarabb orvosolják azokat, vagy legalább megoldási javaslatot tesznek az orvoslásukra.
  • Rugalmas szolgáltatási csomagok. Végül, de nem utolsósorban az üzlet növekedését a weboldal, webáruház hoszting-szolgáltatójának is követnie kell. Vagyis a szolgáltató rugalmas és jól skálázható megoldásokat kell kínáljon ügyfelei számára.

A fentiekből látszik, hogy egy webáruház üzemeltetéséhez komplex, körültekintő folyamat révén érdemes hoszting hátteret választani. Hosszú távon nem feltétlenül kifizetődő a legolcsóbb szolgáltatókat vagy szolgáltatást választani, illetve olyan céggel érdemes szerződni, mely minőségi referenciákkal igazolja szakértelmét.